אירוע התרמה ייחודי: “מרוב אהבה” – מחווה ליוסי בנאי למען ילדי בית איזי שפירא

במעמד השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל

יום שישי 16.11.18 בשעה 11:00 באולם קאמרי 1, תל אביב

בשעה 10:15 – קבלת פנים חגיגית

משתתפים: דרור קרן, אולה שור סלקטר, רבקה מיכאלי, דביר בנדק, אלי גורנשטיין, שמואל וילוז’ני, עדי כהן, עידו מוסרי, יהלי סובול, דן שפירא, חנן יובל, עדי ארד.

מנחה: חני נחמיאס

בין השירים שיבוצעו במופע: אם נדע לאהוב, ערב עירוני, אל תלכי מכאן, מרוב אהבה שותק, אני וסימון ומואיז הקטן, את הלילה שלך מרגיעים, שיכור ולא מיין, ספירת מלאי, פרצוף של צועני, יש חור בדלי, אהבה בת עשרים, הגבירה בחום, לא אבקש את ידיך.

 

עורך ומפיק: אבי גז, ניהול מוסיקלי ועיבודים: ורד פיקר בס: אליה צ’ולסקי, תופים: מושיקו בילר, גיטרה: שמוליק שמיר, כלי נשיפה: ניצן עין הבר

 יוסי בנאי שנפטר לפני כתריסר שנים, היה זמר, פזמונאי, קריין, במאי, סופר, שחקן, כותב, חתן פרס ישראל, שהיה מעורב כמעט בכל תחום ביצירה הישראלית ויצר שפה ייחודית לו, שהפכה לקלאסיקה ישראלית. לא לחינם, הספידו אותו רבים כ”גדול האמנים הישראליים של הדורות האחרונים”.

מאז נולד בשכונת מחנה יהודה, בירושליים, עבר בנאי דרך ארוכה שנחרטה עמוק בזיכרון התרבותי הקולקטיבי של כולנו.

שליטתו בשפה העברית על גווניה ורבדיה, איפשרו לו ליצור שפה שירית, פיוטית, כמו גם בידורית, המיוחדת לו, אשר השפיעה לא מעט על דורות של מבצעים, קריינים, ובדרנים בארץ ותרמה גם לשפה המדוברת. בנאי, מראשוני להקת הנח”ל, כתב מערכונים, ביים והשתתף בעשרות תוכניות בידור והצגות תיאטרון. הוא שיתף פעולה עם אמנים ישראלים מהשורה הראשונה, וביצע עשרות שירים שהפכו למזוהים איתו. בסגנונו המקומי הישראלי המיוחד, בקולו העשיר המוכר, הצליח בנאי לחדור ללב של כולנו, ולהעשיר את התרבות הישראלית והשפה העברית.

“משכמו ומעלה, ברוך כשרונות, אחד ויחיד, הקול, יכולת ההתבטאות שלו, הקצב, הטיימינג… הוא היה מדהים. הוא היה חלק מכל כך הרבה מיתוסים ישראליים. לכתו הוא סיומה של תקופה”, ספדו לו חבריו. יוסי בנאי היה לבטח אחד האמנים המשפיעים והמגוונים ביותר שהיו לנו בארץ.

אנחנו רוצים להודות למאות האורחים שהגיעו בבוקר שישי האחרון לתיאטרון הקאמרי למופע המחווה ליוסי בנאי, ובחרו להתרגש יחד איתנו. מעבר לנוסטלגיה ולהתרגשות מן השירים והמערכונים, ריגש במיוחד צור מאיר, אביו של הדר המקסים המטופל בבית איזי שפירא. תודה מיוחדת לשרה לשוויון חברתי, הגברת גילה גמליאל, שהגיעה למופע. הנה קצת מדבריה בפתח האירוע:

“גם בימים אלו, שהרוחות הפוליטיות והמדיניות מנשבות במלא עוצמתן, היה לי חשוב להגיע לכאן הבוקר. אני נרגשת להשתתף באירוע לציון 40 שנים להקמת בית איזי שפירא, אני רואה בכם מובילים ושותפים לדרך שלי ולפעילות המשרד לשוויון חברתי.” 

באירוע העלה תיאטרון הקאמרי בשיתוף עם בית איזי שפירא את המופע “מרוב אהבה” – מופע מחווה ליוסי בנאי, בהשתתפות: דרור קרן, דביר בנדק, רבקה מיכאלי, שמואל וילוז’ני, דן שפירא, עידו מוסרי, אולה שור סלקטר.

חני נחמיאס הנחתה את האירוע אליו הגיעו רבים מבכירי המשק, בהם:

זאב ביילסקי , ראש מטה הדיור הלאומי, צבי זיו, מנכ”ל בנק הפועלים לשעבר ורעייתו ג’ו, אדי שלו, יו”ר ג’נסיס פרטנרס ויו”ר קרן טראמפ, משה ליטבק – סמנכ”ל מסחרי ופיתוח עסקי אלקטרה, אבי זמיר- מנכ”ל גינדי אחזקות, אורן לוי, משנה למנכ”ל ה.מ. הדסה , צביקה בארינבוים, סילברבוים נכסים, גדעון ושלום מוליוב, בעלים אדידס ודיאדורה, הרצל עוזר, יונתן קולבר מנכ”ל כור תעשיות לשעבר ורעייתו עירית, רון גוטלר, האלוף (במיל) וכן המלחין קובי אושרת והשחקנית לימור גולדשטיין.

מופע התרמה : מחווה ליוסי בנאי