תואר “עמית כבוד” של המרכז הבינתחומי הרצליה לנעמי סטוצ’ינר

תאריך עדכון: 19 ביולי 2017

מדי שנה מעניק פרופ’ אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה, תארי “עמית כבוד” לדמויות מובילות המסמלות ציונות, יזמות, אחריות חברתית, אקדמיה, פילנתרופיה והצלחה עסקית, כהוקרה על תרומתם יוצאת הדופן, בין היתר, למדינת ישראל, לעם היהודי ולמרכז הבינתחומי הרצליה.

גם השנה העניק הבינתחומי הרצליה תארי “עמית כבוד” לדמויות מובילות בחברה הישראלית, ביניהן: הגב’ נעמי סטוצ’ינר, כאות הוקרה על תרומתה לחברה והקמת “בית איזי שפירא”, הפועל למען חברה המבטיחה לילדים ובוגרים עם מוגבלויות שונות את הזכות למירב ההזדמנויות לצמיחה ולהשתתפות בחיי הקהילה.

נימוקי הוועדה:

נעמי סטוצ’ינר מקדישה את חייה לפעילות חברתית וקהילתית כבר יותר מארבעה עשורים. בית איזי שפירא, אותו הקימה וניהלה, הוא דוגמה ומופת לשילוב של בעלי מוגבלויות בחברה הישראלית וברחבי העולם.

גב’ סטוצ’ינר נולדה ביוהנסבורג שבדרום אפריקה בשנת 1947. בשנת 1970, לאחר שסיימה את לימודיה בעבודה סוציאלית-קהילתית באוניברסיטה ביוהנסבורג, עלתה לישראל ומיד השתלבה בפעילות קהילתית. היא הקימה את היחידה הקהילתית של עיריית תל אביב בשכונת התקווה והייתה ממקימי היחידה לבריאות הנפש מטעם בית החולים הפסיכיאטרי שלותה, ברעננה.

בשנת 1980, לאחר פטירתו המפתיעה של אביה, הקימה לזכרו את בית איזי שפירא ברעננה. זאת, בכדי להגשים את חזונו לפיו “לכל אדם הזכות לחיות בכבוד בתוך הקהילה ולחברה אחריות לתת הזדמנויות שוות לאנשים עם מוגבלויות”. בית איזי שפירא משפיע מדי שנה על חייהם של כ-30 אלף ישראלים, ומסייע לילדים ולבוגרים עם מוגבלויות ונכויות התפתחותיות לקבל את מרב הזכויות וההזדמנויות להשתלב בחברה. זאת, באמצעות פיתוח ומתן שירותים חדשניים בתחומי הבריאות והחינוך, ובאמצעות השפעה על מדיניות, והגברת המודעות בקהילה לשילובם ולצורכיהם של אנשים עם מוגבלויות.

ב-2013 זכו סטוצ’ינר ובית איזי שפירא בהכרה מיוחדת של האו”ם, כאשר הוזמנו להציג בכינוס השישי של האו”ם בנושא זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות את תפיסתם הייחודית, הרואה חשיבות לא רק במתן טיפול ושירות לאנשים עם מוגבלויות, אלא גם בשילוב אמתי שלהם בקהילה, בכל תחומי החיים. כיום משמש בית איזי שפירא יועץ מיוחד למועצה הכלכלית-חברתית של האו”ם ומסייע בקידום מעמדם של בעלי מוגבלויות ברחבי העולם.

נעמי סטוצ’ינר, שהפכה את המיזם של בית איזי שפירא למפעל חייה, כיהנה כמנכ”לית בית איזי שפירא מיום הקמתו ועד שנת 2006. לאחר מכן הקימה את הארגון הבינלאומי של ידידי בית איזי שפירא, שבראשו עמדה עד שנת 2010, וכיום היא ממשיכה להיות חברה בוועד המנהל של בית איזי שפירא. בשנת 2011, פרסמה גב’ סטוצ’ינר, יחד עם ישראל סייקס ושרון בכר, את הספר “לילה כיום יאיר” שמסכם שלושים שנות יזמות חברתית של בית איזי שפירא.

לאורך השנים, הוענקו לנעמי סטוצ’ינר ובית איזי שפירא פרסים והוקרות, בהם פרס הנרייטה סאלד לעבודה סוציאלית, פרס ראש הממשלה “מגן הילד”, יקיר קרן שלם למתנדב ומגן שר הבריאות למתנדבים מצטיינים. בשנת 2012, כשנשאלה גב’ סטוצ’ינר אם עדיין נותרו לה חלומות אחרי שהגשימה כל כך הרבה מטרות, ענתה: “כל עוד יש אנשים חלשים בחברה, בעלי מוגבלויות שזקוקים לעזרה, יש לי עדיין הרבה עבודה”.

לאחר פרישתה מהפעילות הניהולית בבית איזי שפירא, ממשיכה נעמי סטוצ’ינר בפעילות לשינוי חברתי. היא הקימה את ארגון Social Impact Unlimited לפיתוח קיימות ארגונית בחברה האזרחית, מייעצת לארגונים מהמגזר החברתי השואפים להביא להשפעה חברתית רחבה בארץ ובחו”ל ומרצה במגוון נושאים הקשורים ליזמות חברתית, חיזוק הקשר בין הסקטור החברתי-עסקי-ממשלתי ואתיקה בפיתוח משאבים.

נעמי סטוצ’ינר נשואה לטוביה, אם לארבעה ילדים וסבתא ל-11 נכדים. היא מתגוררת ברעננה ובשנת 2012 קיבלה את פרס יקירת העיר. בנוסף לחברותה בוועד המנהל של בית איזי שפירא, נעמי סטוצ’ינר גם חברה בוועד המנהל של הארגונים קרן אהבה, מנהיגות אזרחית, כל זכות ודרור.

כאות הוקרה על פעילותה החברתית למען קידום אוכלוסיות חלשות ועל תרומתה, יחד עם בית איזי שפירא, למתן הזדמנויות שוות לבעלי מוגבלויות, מוענק בזאת לגברת נעמי סטוצ’ינר אות וינד ליזמות חברתית ותואר עמית כבוד של המרכז הבינתחומי הרצליה.

תמונות הטקס אות “עמית של כבוד” – נעמי סטוצ’ינר

 

 
מציינים את חודש הגאווה! על הבמה – אירועי חודש הגאווה עם קבוצת גאווה ומוגבלות

מציינים את חודש הגאווה! על הבמה – אירועי חודש הגאווה עם קבוצת גאווה ומוגבלות

חברות וחברי קבוצת המנהיגות הארצית גאווה ומוגבלות של בית איזי שפירא פעלו כדי להנגיש את אירועי הגאווה ואת שירותי הקהילה הגאה בכלל ללהט”בקים עם מוגבלות. לאחר עבודה ממושכת מול @עיריית תל אביב ו- @המרכז הגאה הונגשו האירועים וניתנה לנו הבמה להשמיע קולנו ולהיראות באירוע הפתיחה של המצעד. ענבל רייכלר ועטר […]

מוזמנים לקרוא: כתבה בכלכליסט על שיתוף הפעולה ארוך השנים שלנו עם מתכנתי SAP

מוזמנים לקרוא: כתבה בכלכליסט על שיתוף הפעולה ארוך השנים שלנו עם מתכנתי SAP

אנחנו רוצים לספר לכם על שותפינו לדרך בכתבה שפורסמה ב- Calcalist כלכליסט הכתבה מספרת על שיתוף פעולה מרגש עם עמיתנו ב- SAP Labs Israel . שיתוף פעולה ארוך שנים שבמסירות והשקעה משותפת פיתחנו יחד אפליקציות “משנות חיים” עבור ילדים עם מוגבלות. מוזמנים לקרוא, להפיץ ונשמח לתגובות! לכתבה המלאה: https://www.calcalist.co.il/local_news/article/hjt3l9iuc צפו […]

איך התרגשנו! מנחם ותחיה הורביץ ביקרו בבית איזי שפירא…ערוץ 12|תכנית חסכון

איך התרגשנו! מנחם ותחיה הורביץ ביקרו בבית איזי שפירא…ערוץ 12|תכנית חסכון

אז למי שפיספס… משתפים אתכם בשידור פינתם של תחיה ומנחם הורביץ ב- תכנית חיסכון בערוץ 12. מנחם ותחיה תודה שבאתם לבקר אותנו נהננו והתרגשנו מאוד מביקורכם. מוזמנים לצפות:

0  תגובות