יערה בקר

יערה בקר

יערה בקר

אני יערה, בוגרת קורס שיקום וסיוע בעזרת בעלי חיים מחזור 2018-2019 במכון טראמפ.
הגעתי לקורס במטרה להיפתח אל עולם הטיפול והשיקום לאחר שנים שבהן עברתי טיפול בעצמי- להפוך את היוצרות. במהלך הקורס למדתי דברים רבים, ביניהם גישת השיקום ההדדי- גישה עליה יש דגש רב בקורס ועל בסיסה למדנו כיצד לעבוד עם בע”ח הנזקקים לשיקום, לעזור ולהיעזר בהם בעבודה השיקומית של בני אדם.
הלימודים היו מעשירים ומעניינים, אך יותר מכל הם היו חוויה מעצימה. למדנו בקבוצה קטנה שכל אחד ואחד ממנה הביא עולם מיוחד משלו. היה המון מקום לביטוי עצמי, לדיונים וללמידה אחד מהשני, המרצים היו מדהימים, בעלי ידע נרחב ופתיחות.
למדנו כיצד להתאמים מפגשים ומטרות שיקומיות למגוון אוכלוסיות ועם מגוון בעלי חיים. במהלך הקורס עשיתי את הסטאז’ בצהרון של בית איזי שפיר, בו לוקחים חלק בוגרי בית הספר והגן של בית איזי אשר משולבים בבית ספר ‘רגילים’- חוויה אותה לא אשכח בקרוב.
כיום אני עוסקת בתחום, עובדת במרכז חירום לנערות שהוצאו מהבית על ידי הרווחה ואין לתאר את האושר והסיפוק של הנערות בעבודתן עם בעלי החיים.
אם יש בליבכם אהבה לבע”ח, והייתם רוצים לעשות איתה משהו משמעותי- זה המקום!

ציפי אבידן

ציפי אבידן

שמי ציפי אבידן בוגרת קורס שיקום וסיוע בעזרת בעלי חיים מחזור 2018-2019 במכון טראמפ.

מזה 28 שנים אני מורה לחינוך מיוחד. בשש השנים האחרונות חינכתי ולימדתי קבוצה של 8 ילדים מקסימים על הרצף האוטיסטי. תוך כדי עבודתי הרגשתי שהקשר עם בעלי חיים תורם רבות לתלמידי החינוך המיוחד בפרט ולילדים בכלל. בשנים האחרונות חשתי שאני זקוקה לידע ומידע נוספים, דרכי עבודה ופעולה אחרים וחדשים, כדי לשפר את הקשר בין התלמידים לבין בעלי החיים, את הקשר בין התלמידים בינם לבין עצמם ואת הקשר בין התלמידים לביני.
לבית איזי שפירא התוודעתי כשהיה לי צורך בייעוץ בהקשר לילדים עם צרכים מיוחדים, או כשתלמידי קיבלו שירותים שונים. הכרתי את המקום, את ההשקעה שלו בילדים ובאנשים עם צרכים מיוחדים, והיה לי ברור שגם מכון טראמפ יהיה מוסד רציני שיקנה לי את את הידע שאני מבקשת ללמוד. ואכן, מהר מאוד גיליתי שבכל שבוע מחדש אני נתרמת ומועצמת. לכל אורך השנה השיעורים היו מגוונים, מעניינים ומפרים, ניכרה חשיבה על פרטים קטנים כגדולים, ניתנו כלים משמעותיים לעבודה, בכיתה ומחוצה לה, עם ילדים ובוגרים תוך שימת דגש על גישת השיקום ההדדי וכן כינו להרבה התנסויות ופעילויות הניתנות ליישום בעבודה. כל זאת תוך רגישות, פתיחות רבה, שיתוף ושיקוף. תודה רבה לכל הצוות המדהים, הלימודים השנה היו משמעותיים עבורי, ואין ספק שנתרמתי רבות גם בתחום המקצועי וגם בתחום האישי.

ציפי אבידן