ילדים ובוגרים המאובחנים עם לקויות למידה מורכבות והפרעות קשב וריכוז מתמודדים עם מציאות חיים לימודית וחברתית מורכבת המשליכה על התפתחותם האישית, ערכם העצמי וזהותם.

על אף שמערכות חינוכיות פועלות כדי להקנות לתלמידים עם לקויות למידה אסטרטגיות למידה, תשומת לב מועטה מוקדשת להשלכות הרגשיות של לקויות למידה על עולמם של אלה החיים איתן.

ספר זה מתמקד בעולמם הרגשי של בוגרים עם לקויות למידה מורכבות ומחדד את הצורך להקדיש תשומת לב לרחשי הלב של ילדים ובוגרים עם לקויות אלה.
הספר עוסק בתיאור “גישת שלוש המדרגות לביסוס זהות של מסוגלות” בקרב ילדים ובוגרים עם לקויות למידה מורכבות. כמו כן, מתאר הספר את מהות התכנית “אוניברסיטה משולבת” שנוסדה בבית איזי שפירא, במסגרתה מיושמת גישה זו. המחבר מבקש להדגיש את החשיבות שבבניית זהות של מסוגלות כאמצעי לצמיחה, לנתינה, להגשמה ולקיומם של חיים אישיים ובינאישיים עשירים ומספקים.

בחתימת הספר, מציע המחבר כלים מעשיים להדרכה, להנחיה ול”הוראה מעצימה” המוכוונות לבניית זהות של מסוגלות.

ד”ר בנימין הוזמי, הינו עובד סוציאלי קהילתי, המשמש כיום כמנהל האקדמי ומנהל משאבי הידע של בית איזי שפירא. בעבודתו הוא משלב בין עשייה אקדמית ליזמות חברתית המכוונת להגברת השתלבותם של אנשים עם מוגבלות במרחב החברתי. בתפקידיו השונים פגש בוגרים רבים עם לקויות למידה מורכבות ואת קולם הוא מבקש להשמיע ולהדהד בשורות השוזרות ספר זה.

לתוכן העניינים של הספר לחץ כאן

לרכישת הספר בהוצאת כרמל לחץ כאן

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל: tovae@beitissie.org.il