הידרותרפיה – כלים ייחודיים לקידום יכולות ואיכות חיים

הטיפול במים מוכר מזה עשרות ואף מאות שנים. עם זאת, המחקר והמקורות המקצועיים בתחום נמצאים עדיין בראשית דרכם. לאורך שנות התפתחותה של ההידרותרפיה בישראל, נחקר, תועד ופותח מעט מאוד חומר מקצועי בתחום זה בשפה העברית.

ספר זה נכתב, בראש ובראשונה, מתוך אהבתנו למקצוע ומתוך היכרות מעמיקה עם עולם ההידרותרפיה, העוסקים בו והלומדים אותו, המעוניינים לקבל ידע מקצועי ומעמיק בעברית. הספר אוגד לתוכו ידע וניסיון רבים של אנשי מקצוע אשר התמחו בתחום והוא נכתב מתוך הערכה עמוקה אליהם.

בספר מוצגות תכונות המים והכוח הטיפולי הטמון בהם ומגוון גישות ושיטות עבודה במים תוך התמקדות בגישות אשר נמצאו כיעילות בעבודה עם אנשים עם מוגבלויות שונות. הספר כולל גם כלים יישומיים להערכה ולעבודה עם מטופלים אשר להם מוגבלות תוך התייחסות לגישות התערבות רב-תחומיות. עורכות הספר ואנשי המקצוע הרבים השותפים לכתיבתו מבקשים להאיר את היתרונות הרבים הטמונים בטיפול במים ככלי המקדם רווחה גופנית ונפשית כאחד.

ומתוך דבר העורכות:

הספר כולל ארבעה פרקים:

חלק ראשון-  מבוא.  חלק זה פותח בפרק המציג את תכונות המים כבסיס להבנת המים ככוח טיפולי. כמו כן, כולל החלק פרק המתייחס למודל הסיווג הבינלאומי הרואה את האדם כשלם וכמי שלצד אתגרים תפקודיים הינו גם בעל יכולות. הפרק החותם חלק זה מתייחס להיבטים הרגשיים של הטיפול במים שהינם חלק בלתי נפרד מהטיפול הפיזי במים.

החלק השני – גישות ושיטות עבודה במים. חלק זה מתמקד בגישות עבודה במים הנפוצות והמובילות בעולם אשר נמצאו כיעילות בעבודה עם אנשים עם מוגבלויות שונות. הפרקים השונים בחלק זה מציגים גם כלי הערכה למעקב ולבדיקת יעילות ההתערבות עם כל מטופל.

החלק השלישי – כלים יישומיים. חלק זה מציג כלים יישומים לעבודה עם מטופלים במים, מציג דרכי עבודה יישומיים עם מטופלים אשר להם מוגבלויות שונות ומתייחס לגישות התערבות רב-תחומיות.

החלק הרביעי – מודל העבודה בבית איזי שפירא , החלק החותם את הספר מתאר את מודל העבודה שהתפתח במרכז ההידרותרפי שבבית איזי שפירא. הפרק שבבסיס חלק זה מתאר את הערכים של הארגון השזורים בתורת העבודה לטיפול במים אשר התפתחה בו לאורך שנות קיומו.

ספר זה מוקדש בהערכה רבה למר טוביה סטוצ’ינר מייסד המרכז ההידרותרפי בבית איזי שפירא. טוביה פיתח את ההידרותרפיה בישראל והביא את מיטב המומחים בעולם על מנת לקדם ולהכשיר את ההידרותרפיסטים בישראל וביניהם גם את עורכות ספר זה. בלעדי האמונה, המרץ והמוטיבציה של טוביה לקידום ענף ההידרותרפיה בישראל , ספר זה לא היה נכתב ואנו מודות לו מקרב לב על פועלו הרב.

לתוכן העניינים של הספר לחץ כאן

לרכישת עותק אחד של הספר:
משלוח בדואר רשום – לחץ כאן

לרכישת מספר עותקים יש להתקשר לריקי – הנ”ח בית איזי שפירא: 09-7701653

ליצירת קשר  tovae@beitissie.org.il