אסתר כהן ז”ל הייתה אישה מיוחדת, אוהבת אדם, כישרונית, בעלת נפש יצירתית ונתינה יוצאת דופן אשר הקדישה את חייה לתחום הטיפול והאמנות. היא הייתה מרפאה בעיסוק ומרצה בבית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית בירושלים במשך שנים רבות.כמו כן התמחתה בריפוי באמנות.
אסתר ידעה לבחון את הנפש באופן מעמיק ורגיש ולהגיב ברוגע ובתבונה, בראייה נטולת שיפוטיות שהיתה ייחודית לה. הידע הרב שצברה במהלך השנים העצים את יכולתה הטבעית להיות קשובה לקשיים של סובביה ולתמוך בהם תוך כדי יצירת קשר מיוחד איתם, במיוחד עם ילדים שתמיד הרגישו במחיצתה ביטחון רוגע ושלווה. יקיריה ובית איזי שפירא בחרו בתוכנית לטיפול רגשי באמנות כהנצחה ראויה המשקפת נאמנה את פועלה ואישיותה המיוחדת.

אסתר כהן ז”ל

טיפול רגשי באמנות

האמנות ככלי טיפול – אמצעי לביטוי עצמי והעצמה אישית ומדיום המפתח את כישוריהם הקוגניטיביים, הרגשיים, החברתיים והסנסו-מוטוריים של המטופלים, ומזמן להם פעילות המעשירה את עולמם.

קהל היעד הינו:

מבוגרים: בוגרים עם נכויות התפתחותיות, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחה בוגרים אחרים.

פעוטות, ילדים ומתבגרים: שיש אצלם עיכוב או איחור בהתפתחות, לקויות למידה קלות או מורכבות, הפרעות בקשב ובריכוז (ADHD,ADD), קשיים על רקע נוירולוגי, שיתוק מוחי (CP), נכויות פיזיות, סירבול מוטורי (DCD), תסמונות גנטיות שונות, מחלות כרוניות שיש בהן מוגבלות, קשיים בתקשורת ברמות שונות, הספקטרום האוטיסטי (ASD), מוגבלות שכלית התנהגותית ואבחנה כפולה (DDׂ).

בני משפחה: אחים ואחיות, סבים וסבתות, של ילדים עם צרכים מיוחדים.

הטיפולים הניתנים:

אנו מציעים טיפולים אישיים, הדרכות להורים וקבוצות טיפוליות לילדים ומבוגרים. משך הטיפול והאינטנסיביות של הפגישות יקבעו עם המטפל לאחר תקופה קצרה של הערכה.