• שפי משיח - קלינאית תקשורת, מטפלת משפחתית וזוגית, מנהלת היחידה לאבחנה כפולה, בית איזי שפירא
    עדי דוויק-בונר - עו״ס ופסיכותרפיסטית, היחידה לאבחנה כפולה, בית איזי שפירא
    ד"ר אמנדה סיני פסיכיאטרית - היחידה לאבחנה כפולה, בית איזי שפירא, והמרפאה לבוגרים עם אוטיזם ו/או מש"ה, בי"ח מעייני הישועה
    במאמר סקירה של התפתחות יחסם של אנשי המקצוע לאפשרות של פסיכופתולוגיה בקרב אנשים עם מש"ה, הסיבות לריבוי ההפרעות הפסיכיאטריות בקרב אוכלוסייה זו, תיאור האתגרים בטיפול באנשים עם אבחנה כפולה והצעת גישה רב מערכתית לטיפול מותאם בילדים ובוגרים אלו.

  • עריכה: ד"ר טלי-נוי הינדי - ביתא מחקר
    מכון ברימן בבית איזי שפירא שם לו למטרה לפתח שירותים חדשים ולהרחיב את סל השירותים  לילדים ומבוגרים עם מוגבלות ומשפחותיהם בתחום הטיפול הרגשי ולכן נדרש לעבודת איסוף מידע, ריכוז ומיפוי של המענים הניתנים לאנשים עם מוגבלות, ובמיוחד ילדים עם מוגבלות, בתחום של הממד הרגשי של רווחה נפשית בישראל ובעולם.
    מטרות הסקירה הן מיפוי הצרכים והמענים הקיימים והחסרים, היכרות עם גישות, תיאוריות ומודלים לטיפול רגשי באנשים וילדים עם מוגבלות בדגש על ילדים בגיל הינקות ובגיל הרך, וכן תיאור וניתוח המצב הקיים על מנת שבית איזי שפירא יוכל לפתח מודל התערבות וליווי רגשי מיטבי במעונות יום שיקומיים.

  • شافي ماشياح وطاقم وحدة التشخيص المزدوج, بيت إيزي شبيرا
    في المقال ، معلومات عن التشخيص المزدوج وعن وحدة التشخيص المزدوج في بيت إيزي شبيرا بالتعاون مع مستشفى شنايدر، ومراحل علاجه. 

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
    הורות לילד עם מוגבלות שכלית התפתחותית הינה חוויה מורכבת המתאפיינת באתגרים, צמיחה ודחק משמעותי במערכת המשפחתית. כל אלה מתעצמים כאשר ה"אבחנה כפולה" ולצד מוגבלות שכלית התפתחותית הילד מאובחן גם עם הפרעה רגשית, נפשית או התנהגותית.
    המאמר מתאר את האתגר הכפול עמו מתמודדים הורים לבנים ולבנות עם "אבחנה כפולה".

  • יצחק הירשברג - פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    לאנשים עם מוגבלות שכלית, נטייה גדולה יותר לפתח בעיות נפשיות, רגשיות והתנהגותיות. מטרת יום העיון היא להכיר את ההיבטים הנפשיים המייחדים אנשים עם מוגבלות שכלית, לדון בנושא ולהציג דרכי התערבות שונות
    ההרצאה ניתנה במסגרת יום עיון בנושא: אבחנה כפולה – היבטים פסיכיאטריים, רגשיים, התנהגותיים בקרב ילדים, מתבגרים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.הרצאות יום העיון מקושרות למאמר באדיבות קרן שלם.

  • שפי משיח - קלינאית תקשורת, מטפלת משפחתית וזוגית, מנהלת היחידה לאבחנה כפולה, בית איזי שפירא
    צוות היחידה לאבחנה כפולה
    במאמר מידע על מהי אבחנה כפולה ועל היחידה לאבחנה כפולה בבית איזי שפירא בשיתוף בי"ח שניידר, ושלבי הטיפול בה.

  • ד"ר בנימין הוזמי - מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
    ילדים ובוגרים רבים עם פיגור שכלי מתמודדים עם התנהגות מאתגרת לצד קשיים בתחום האינטלקטואלי. מאמר זה מציג קשת  רחבה של התנהגויות המתוארות כמאתגרות, בקרב אנשים עם פיגור שכלי, בהתבסס על הסברים רב-תחומיים והיכרות עם שיטות טיפול, המייצגות תפיסות מקצועיות שונות. 

  • פרופ' כריס אוליבר - המרכז להפרעות נוירו-התפתחותיות, אוניברסיטת ברמינגהם, אנגליה
    תחומי המחקר העיקריים של פרופ' כריס אוליבר הינם  חקר הקשר בין גנטיקה והתנהגות, בעיות התנהגותיות רגשיות ושכליות בקרב ילדים ובוגרים עם לקויות שכליות חמורות, וביטויים של התנהגות מאתגרת בקרב אנשים עם הפרעות נוירו-התפתחותיות. בהרצאתו הוא מתאר תכונות אישיות הרלוונטיות לאנשים עם התנהגות אתגרת ומציג מודל של התנהגות מאתגרת שמכיר הן בתכונות אלו והן בהשפעות סביבתיות.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי החמישי של בית איזי שפירא "לומדים מהאתמול מעצבים את המחר" - 2011