בית הספר עם הפנים להורים

אנו בבית איזי שפירא, רואים את ההורים כשותפים מלאים בבניית התכנית הלימודית והטיפולית של ילדם. בשל כך, נדרשים  הורי התלמיד להגיע שלוש פעמים בשנה לישיבות צוות, לצורך בחינת התקדמות הילד ופיתוח התכנית האישית.

מעבר לכך, מוזמנים ההורים להדרכות בתחומים שונים על מנת להעביר את התכניות הביתה ו/או לחשוב על שינוי או פיתוח תכניות אחרות.

הדרך הכי טובה להכיר את הילד ולבנות לו תכנית מתאימה היא הקשר עם ההורים.

הורים, אחים, אחיות, סבים, סבתות, מטפלות ואנשים נוספים בסביבתכם הם חלק מהאנשים, אשר שותפים להתנהלות היום יומית שלכם עם ילדכם המיוחד ובכלל.

אנו תופסות את מקומנו כתורמות לאיכות החיים המשפחתית שלכם ע”י העצמת היכולות שלכם: להתמודד עם גידול ילדיכם המיוחדים, למצוא איזונים במשפחה ובין תחומי החיים ולהיות חלק מהקהילה בה אתם חיים. אנו פה עבורכם:

• להיות אוזן קשבת, לתמוך ולייעץ, ללוות בצמתים השונים לאורך השנה ובמעברים.

• לסייע לכם בתיווך – בנוגע למיצוי זכויות, לקשר עם גורמים שונים בקהילה – פורמליים ובלתי פורמליים (כגון ועדות השמה, שירותי הרווחה, ביטוח לאומי ארגוני סיוע וכו’).

בין התכניות המיועדות למשפחה:

להורים – קבוצת תמיכה הפועלת אחת לשבוע בשעות הערב לאורך שנת הלימודים. זהו מקום חשוב עבורכם, ההורים. פה אתם ביחד ויכולים לחלוק את העובר עליכם עם אחרים החווים דברים המובנים רק לכם. סדנאות ופעילויות בנושאים שונים מתקיימות על פי בקשת המשפחות ובהתאם לאפשרותנו להיענות.

לאחים – יום אחים מתקיים אחת לשנה בשותפות עם צוות הכיתות והמחלקות השונות בבית איזי שפירא. זהו יום משותף לאחים ואחיות  מבית הספר והמרכז לגיל הרך שהם בגילאי 5-12 שנים. פעילות בכיתות בהן לומדים אחים ואחיות של תלמידינו – במטרה להגביר את המודעות, הסובלנות והקבלה של האדם עם צרכים מיוחדים.

לסבים וסבתות – נשמח לערוך מפגשים איתם, באישורכם ובהסכמתכם. המפגשים יתקיימו מספר פעמים בשנה ובהם יש חלק של העשרה מעולמם של הילדים ומקום לשיחה,  שיתוף הדדי והתחלקות בחוויית ההתמודדות. (הקבוצה תפתח אם יהיו מספיק משתתפים).