הבקשה האחרונה של מיכל – קמפיין גיוס המונים להקמת המרכז לטיפול רגשי לפעוטות על שם מיכל אהרונוף בן רעי

תאריך עדכון: 9 בפברואר 2021

על הפרויקט: הצורך בהקמת המרכז לטיפול רגשי בגיל הרך ע ” ש מיכל אהרונוף בן רעי ז “ל
בימים אלה אנו מקימים בבית איזי שפירא את המרכז לטיפול רגשי לגיל הרך ע ” ש מיכל אהרונוף בן רעי ז”ל .
מיכל, שגדלה ברעננה, הייתה פסיכולוגית חינוכית שנפטרה באופן טרגי ובטרם עת ממחלת הסרטן מיד אחרי לידת בתה השלישית, רומי , אותה לא זכתה להכיר והיא בת 40 בלבד .
כאשת מקצוע ובמסגרת תפקידה, מיכל האמינה בהכרחיות הטיפול הרגשי לילד ולמשפחה כחלק מהותי בבניית זהות אישית והשתלבות בקהילה בזכות ולא בחסד.
מיכל לא זכתה להגשים את חלומה. בשביל זה אנחנו פה .

בית איזי שפירא מקים לזכרה את המרכז הראשון מסוגו בישראל המקד ם ומפתח את תחום הטיפול הרגשי בקרב פעוטות ותינוקות עם מוגבלות , מתוך מטרה להוות מודל לעוד ועוד מרכזים מסוג זה שיוקמו בארץ ובעולם .
בשביל זה אנחנו צריכים אתכם , כדי שעוד ועוד ילדים יוכלו להמשיך וליהנות מטיפולים רגשיים שכל -כך חשובים להתפתחותם.
הצורך בתכנית לטיפול רגשי בגיל הרך לילדים עם מוגבלות אם הפעוטות עם המוגבלות של בי ת איזי שפירא היו יכולים לבטא את עצמם, הם לא היו זקוקים לנו.

בואו להיות השגרירים שלהם, להיות הקול שלהם ולתת להם תקוה, לתת להם עתיד של השתלבות, עתיד של מסוגלות, עתיד של זהות – את כל זה הם יקבלו במרכז לטיפול רגשי לגיל הרך .
מרכז ייחודי זה מוקם כמענה לצורך אמיתי ודחוף הקיים בתחום הטיפול הרגשי לילדים עם מוגבלויות ובמרכזו פיתוח מודל חדש לטיפול רגשי בפעוטות וילדים בסיכון גבוה עם אתגרים התפתחותיים ונכויות ובני משפחותיהם .
פעמים רבות, ההתייחסות לבריאות הנפש בינקות ובגיל הרך אצל פעוטות עם מוגבלות נדחקת למקום משני וזאת עקב עומס ועיסוק רב במענים התפתחותיים -שיקומיים חשובים .
כיום ידוע לכל על חשיבות הטיפול הרגשי. המחקרים והניסיון הרב שנצבר בבית איזי שפירא מצביעים על החשיבות העצומה ש ל הטיפול הרגשי בגיל הינקות והטמעתו בהתערבו ת המוקדמת להתפתחותו המיטבית
וחוסנו הרגשי של הפעוט .

המענה
בבית איזי שפירא זיהינו א ת החוסר הקיים במתן מענה לטיפול רגשי לגיל הרך. בנוסף, אנו מבינים גם את חשיבות הטיפול הרגשי לא רק ליל ד ולתינוק עצמו, אלא גם למשפחה הקרובה שלא פעם מתמודדת עם הקשיים והאתגרים .
הפרויקט שלנו מציע בניית מודל להטמעת הטיפול הרגשי לגיל הרך לפעוטות , למשפחות ולצוות המטפל, בליווי הערכה , איסוף ידע ומחקר לתיקוף הממצאים .
1 . טיפולים שיינתנו במעון היום השיקומי במסגרת הפרויקט: לכל כיתת מעון תתווסף מלווה רגשית – פסיכולוגית קלינית/התפתחותית/שיקומית או עובדת סוציאלית( שתעניק את הטיפולים הבאים: טיפול פרטני לפעוט והדרכת הורים, טיפול רגשי להורים, קבוצת הורים, טיפול רגשי דיאדי העוסק באינטראקציה הורה -פעוט וליווי וקבוצות הדרכה לאנשי הצוות.
2 . מחקר והערכה: לצורך יישום הפרויקט גויסה החוקרת, ד”ר טלי הינדי, מנהלת מכון המחקר Beta Research , המחקר יבדוק את שיפור הרפלקטיביות של ההורים והצוות ביחס לפעוטות, כלומר איך
ההתערבות משפיעה או משפרת את היכולת הרפלקטיבית של ההורים ושל הצוות המטפל.
3 . ועדת היגוי: מוקמת ועדת היגוי שבראשה תעמוד ד”ר מירי קרן, פסיכיאטרית ילדים, מומחית בתחומה –ועדת ההיגוי תורכב מאנשי מפתח מתחום המוגבלויות והגיל הרך, ותפקידה יהיה לייעץ ולקדם את
הפרויקט ובהמשך לפעול לשינוי המדיניות מול משרדי הממשלה .
4 . כתיבת מודל: המטרה הסופית היא כתיבת מדריך יישומי שיופץ ויופעל בכל מעונות היום השיקומיים בארץ– מחלקת ניהול הידע של בית איזי שפירא, בראשותו של ד”ר בני הוזמי, תהיה אמונה על כתיבת המדריך
ליישום המודל לטיפול רגשי במעונות שיקומיים ברחבי הארץ .
5 . המחקר מתקיים באישור משרדי הבריאות והרווחה.

מילה לסיום
היכולת שלנו לבנות מודל לתפארת מדינת ישראל תלויה בתמיכת הקהילה.
תודה על נכונותכם להיות שותפים להקמת המרכז לטיפול רגשי בגיל הרך בבית איזי שפירא אשר ייתן תקווה והזדמנות לעתיד טוב יותר לילדים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם .

לתרומות בקמפיין

 

יום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה”

מרכז מרופין לקריירה ובית איזי שפירא מזמינים אתכם ליום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה” . במסגרת יום העיון יושק ספרו של ד”ר בני הוזמי “זהות של מסוגלות”. נשמח לראותכם! הזמנה ב-PDF להרשמה לחץ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

נשמח להזמינכם ל”בית פתוח”: סיור התנסות חווייתית, והיכרות עם מרכזי המצוינות שלנו ולמפגשים מרתקים ומעשירים בסגנון TED. אנו שמחים להכיר לכם את טומי, משתמש תת”ח (תקשורת תומכת חילופית) וכיום סטודנט לתואר ראשון. סיפורו האישי של טומי, הוא סיפור של מצוינות, השראה ואהבה: “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני […]

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

חשוב לי להשמיע את קולי “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני מכיר את “בית איזי שפירא” הרבה מאוד זמן, הייתי בגן הילדים ב”מרכז דה לו” וכאן למעשה התחלתי את המסע שלי. במקום הזה עזרו לי לבנות את עצמי ולהתפתח ולהרגיש ילד כמו כל אחד. כאן גם נתנו מעטפת […]

0  תגובות