שנה טובה – מגזין מעגלים תשע”ז

תאריך עדכון: 14 בנובמבר 2016

בפתיחת שנת הלימודים, עמדתי בפתח מעון היום השיקומי שלנו, והסתכלתי על ההורים הצעירים הנכנסים בשערי הבית. ראיתי את התהייה, הכאב והתקווה חרותים על פניהם.
אמרתי לעצמי – איזה זכות זו לעמוד לצדן של משפחות צעירות, הנמצאות בתקופה כה מורכבת בחייהן. משפחות צעירות המתמודדות עם קושי שלא ניתן להתכונן אליו מראש, שנקלעו לעולם חדש, זר והן צריכות למצוא בו את דרכן. במקום הזה – אנחנו בבית איזי שפירא ממלאים תפקיד כה משמעותי. התרגשתי.

בצדו השני של הבית, התקיים טקס פתיחת השנה בבית הספר שלנו שאירח את זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה, עם בכירי העיריה. איתן שלנו, שאתם בוודאי כבר מכירים אותו ממידעונים קודמים, פתח את השנה כשהזמין את בילסקי לארוחת בוקר באמצעות האייפד. כולם צחקו ומחאו כפיים. ואז, חשבתי לעצמי, איזה דרך ארוכה עוברים הילדים והמשפחות בבית איזי שפירא.

חודשיים קודם לכן, הייתי באו”ם, בכנס השנתי של החברה האזרחית. כיועצים מיוחדים לאו”ם בתחום המוגבלויות הוזמנו לתת הרצאה בנושא טכנולוגיה מסייעת. פגשנו שם נציגי ארגון בינ”ל גדול שסיפרו לנו שעומד להתפרסם מחקר בינ”ל, המלמד שישראל היא המדינה המתקדמת ביותר בהתערבות מוקדמת בגיל הרך לילדים עם מוגבלות. ואני התמלאתי גאווה. בית איזי שפירא היה הארגון הראשון שהרים את נס ההתערבות המוקדמת – והנה, 30 שנה אחרי – ומחקר בינ”ל נטול פניות מכריז – ישראל במקום הראשון. התרגשתי.

בעמודים הבאים של מגזין מעגלים, בחרנו לפרוש בפניכם חלק מהעשייה שלנו בחצי השנה האחרונה.
פעילות ענפה במגוון נושאים שכולם מכוונים ליצירת עתיד טוב יותר עבור ילדים עם מוגבלות ובני משפחותיהם בישראל. מפיתוחים מרתקים טכנולוגיים, דרך תכניות חדשניות של ייצוג עצמי, והדובדבן – תכניות לשינוי חברתי רחב.
הפעילות הזו אפשרית בזכותכם, המשפחות, הידידים, התורמים שמאמינים שביחד אנו מקדמים חברה יפה וצודקת יותר, ועל כך שלוחה ברכת תודה.
בברכת שנה טובה ומתוקה, שנת שוויון זכויות ואחווה,
ג’ין יודס,
מנכ”לית

לקריאת המגזין לחץ:

maagalim2016

 

יום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה”

מרכז מרופין לקריירה ובית איזי שפירא מזמינים אתכם ליום עיון בנושא “זהות, עבודה ואהבה” . במסגרת יום העיון יושק ספרו של ד”ר בני הוזמי “זהות של מסוגלות”. נשמח לראותכם! הזמנה ב-PDF להרשמה לחץ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

בית איזי שפירא גאה להשתתף בשבוע המצוינות הישראלית, יוזמת קרן טראמפ

נשמח להזמינכם ל”בית פתוח”: סיור התנסות חווייתית, והיכרות עם מרכזי המצוינות שלנו ולמפגשים מרתקים ומעשירים בסגנון TED. אנו שמחים להכיר לכם את טומי, משתמש תת”ח (תקשורת תומכת חילופית) וכיום סטודנט לתואר ראשון. סיפורו האישי של טומי, הוא סיפור של מצוינות, השראה ואהבה: “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני […]

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

פסח שמח מבית איזי שפירא- והגדנו לכם ביום הזה…

חשוב לי להשמיע את קולי “אני טומי ברצ’נקו, אקטיביסט, גר בראש העין. אני מכיר את “בית איזי שפירא” הרבה מאוד זמן, הייתי בגן הילדים ב”מרכז דה לו” וכאן למעשה התחלתי את המסע שלי. במקום הזה עזרו לי לבנות את עצמי ולהתפתח ולהרגיש ילד כמו כל אחד. כאן גם נתנו מעטפת […]

0  תגובות