מאגר הידע

הדפסה תלת-מימדית בשרות אנשים עם מוגבלויות - מפגש מקוון (וובינר)

מעין כהנא - מעצבת מוצר, מילבת

2014

צוות מכון טראמפ והמרכז לייעוץ טכנולוגי מציגים מפגש מקוון בנושא הדפסה תלת-מימדית, שנערך כחלק מסדרת מפגשים בנושא:
"טכנולוגיה ואנשים עם מוגבלות".

הדפסה תלת-מימדית וכלי ייצור דיגיטלים, נחשבים, בעולם של היום, המהפכה התעשייתית הרביעית. ההדפסה התלת-מימדית, הפכה בשנים האחרונות להיות נגישה, לא רק מבחינת זמינות, אלא גם, מבחינת עלויות ומגוון חומרים.
הדפסה תלת-מימדית, נותנת לנו מענה, ליצירה של עזרים מותאמים אישית, מחומרים איכותיים, המאפשרים ביצוע מדויק ומהיר של עזרים בעלויות נמוכות ובפרקי זמן קצרים מבעבר. תהליך הפיתוח שבעבר דרש, מדידות בעזרת סרגלים ותבניות, הפך למדויק יותר. באמצעות סריקה תלת-מימדית ויצירת מודל תלת מימדי ממוחשב של האיבר לו אנחנו מתכננים, אנחנו יכולים לדייק את ההתאמה. שלב המידול והתכנון, הפך גם הוא לממוחשב, והוא מאפשר התייחסות מדויקת לגוף ולשינויים שלו (בהתייחסות למודל הסרוק), ושלב הייצור הוזל משמעותית, אינו דורש תבניות, ומאפשר שינוי והתאמה מיידים ע"פ צורך – בעזרת הדפסה של חלקים בגדלים ומבניות שונה. בעולם החדש הזה, עמותת מילבת לוקחת חלק פעיל, בפיתוח ואיסוף של קבצים ליצירת ספריה של עזרים תלת מימדיים, בקוד פתוח. מה שיאפשר לכול אדם, להדפיס את האביזר אותו הוא רוצה, ולהתאימו באמצעים פרמטרים לצרכים הפיזיולוגים הספציפיים שלו. אנחנו רואים בצעד זה, קפיצה אל העתיד, ושלב נוסף בהנגשת אביזרי העזר לציבור הזקוק אליהם. בהרצאה, נסקור את האפשרויות הקיימות בשוק, בתחום התלת מימד והקוד הפתוח, נלמד על עולם זה ועל האפשרויות האין סופיות שלו.

המרצה: גב' מעין כהנא, מעצבת מוצר בוגרת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי מהמכון הטכנולוגי בחולון, ותואר שני בעיצוב מוצרים רפואיים מהטכניון, אחראית תחום הדפסה תלת-מיימדית במילבת, שותפה מקימה של חברת Using3D שעוסקת בהטמעה והדרכה של כלי יצור דיגיטלים.

משך הוובינר 43 דקות.


לפרטים נוספים על קורס "להדפיס את החלום" – הדפסה תלת מימדית בשירות אנשי טיפול וחינוך - לחץ כאן

וובינרים והרצאותההיבט הטכנולוגי של למידה מרחוק
מאמריםפתרונות טכנולוגיים לאנשים עם מוגבלות הנמצאים במקום מגורים זמני
מאמריםשימוש בטכנולוגיה בקרב אנשים הזקוקים לרמת תמיכה גבוהה
  • מוגבלויות:

    מוגבלות פיזית

  • נושאים:

    טכנולוגיה - טכנולוגיה ככלי מקדם איכות חיים

  • מילות מפתח:

  • קהלים:

    הקהל הרחב, קהל מקצועי

  • לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר :

     09-7701218


     הדפסה

  מאגר הידע