“מעבר לתועלות המקצועיות שיש לי מהעבודה של נמרוד, אני פשוט גאה”

תאריך עדכון: 30 באוגוסט 2018

שמחים לבשר על פתיחתו של קורס חדש – קורס שיווק דיגיטלי. זאת בהמשך לקורסי מידענות מאוד מוצלחים שעברו בשנה האחרונה.

אורטל שמלץ מדריכת הקורס מספרת:

גדלתי בישוב קהילתי קטן בגליל. בגלל הכמות הקטנה של הילדים תמיד שיחקנו כמה שכבות גיל יחד. את נמרוד הכרתי כאחד החבר’ה הקטנים שמשחקים אתנו. היה ילד ביישן כזה, חמוד וחייכן אבל לא דברן גדול. למרות שאני נוהגת לבקר את הורי אחת לכמה שבועות, לא פגשתי את נמרוד שנים. יום אחד קיבלתי טלפון מאמא של נמרוד שבישרה לי שלפני מס’ שנים, בגיל יחסית מבוגר, נמרוד אובחן עם אספרגר. היא סיפרה שהוא מחפש עבודה בעלת משמעות שתמצה את הכישורים ותחומי העניין שלו ושכל העבודות שמפרסמים לאנשים עם אספרגר מתרכזות בבדיקות תוכנה (QA), ושזה ממש לא מעניין אותו.

היא סיפרה שהוא גולש שעות באינטרנט ואולי זה יכול להיות רלוונטי לתחום בו אני עוסקת. קבענו להיפגש בפעם הבאה שאני מגיעה צפונה להורים. אז נפגשנו וסיפרתי לנמרוד מה אני עושה ושאלתי אם יכול לעניין אותו לבלות שעות מול המחשב בחיפוש מידע בנושאים שונים. נמרוד הגיב בהומור משובח ואמר שזה יהיה תירוץ מצוין כשאמא שלו מפצירה בו ללכת לישון בשעות הקטנות של הלילה.

התחלנו לעבוד והאמת היו לי ציפיות נמוכות, אדם ללא ניסיון קודם בתחום המידענות ועוד עם ASD, למה אפשר לצפות?

שלחתי לנמרוד משימה ראשונה עם תדריך ברור למה צריך? מתי צריך? ובאיזה אופן להגיש את התוצאות? וחיכיתי…. חיכיתי יומיים, שבוע, שבועיים וכבר חשבתי שהוא התייאש ולא נעים לו להגיד לי. ואז אחרי שבועיים קיבלתי מייל מפורט ומפתיע. עבודה מסודרת, שיטתית, בהירה. זה לא היה מושלם אבל נוכח העדר הניסיון של נמרוד קיבלתי תוצר מעורר התפעלות.

ההתרגשות שלי מכך שנמרוד באמת יכול לעבוד בתחום ולהביא ערך ממשי לעצמו, לי וללקוחות הוביל אותי להתחיל להתעניין ולקרוא על ASD ועל המאפיינים שלו. גיליתי כי מדובר באנשים מוכשרים, אינטליגנטיים, בעלי כושר התמדה ויכולת לבצע עבודות שדורשות סבלות.

חשבתי שחוץ מנמרוד ודאי יש עוד צעירים רבים שיכולים לעסוק בתחום אם רק יקבלו את ההכשרה המתאימה וההזדמנות הנכונה. כך נולדה ההכשרה ייעודית המתקיימת בשיתוף פעולה עם בית איזי שפירא. נמרוד היה הסיבה לפתיחה של קורס כזה והוא אחד מבוגרי המחזור הראשון. מאז נמרוד ביצע עבודות מידענות בעלות אופי שונה ובתחומי תוכן מגוונים, בצורה יוצאת מהכלל.

כמעסיקה נדרשת ממני תשומת לב מעט שונה בעבודה – הכנה למשימה הכוללת תדריך ברור ומפורט, מתן כלי עבודה שיסייעו בהגשת תוצר מתאים (טבלאות אקסל, פורמט להגשה וכד’). פירוק המשימה למספר משימות קטנות יותר מקלות על התהליך.

מעבר לתועלות המקצועיות שיש לי מהעבודה של נמרוד, אני פשוט גאה. אני גאה בהזדמנות שנתתי לנמרוד למצות את כישוריו, ויתרה מכך בהזדמנות שנמרוד נתן לי – לשלב בעסק שלי ערך מוסף חברתי. אנחנו חיים בחברה מלאה בשונות ומגוון של אנשים בעלי יכולות, צרכים ומאפיינים ייחודיים. יש לנו אחריות לתת לכל אחד את ההזדמנות להגשים את החלומות שלו ולהיות חלק שווה בקהילה – תורם ונתרם. ככל שארגונים יובילו גיוון תעסוקתי בחברות שלהם, הם ישכילו להבין איזו עוצמה טמונה בכך הן בהיבט הערכי והן בהיבט העסקי.

 

אורטל שמלץ היא הבעלים של  “אורטל ניהול ידע” המתמחים בתחומי המידע והידע. ומרצה במסלול ההכשרות “נתיב נגיש לתעסוקה” של בית איזי שפירא ברעננה אשר בקרוב ייפתח

בקורס הכשרה מקצועית לאנשים בספקטרום האוטיסטי בתחום המידענות עסקית.

להרשמה ופרטים נוספים

 

 
ד”ר בני הוזמי הציג בכנס זירו 2020

ד”ר בני הוזמי הציג בכנס זירו 2020

גאים לספר על השתתפותו של המנהל האקדמי של בית איזי שפירא, ד”ר בני הוזמי, שהציג את מודל האוניברסיטה המשולבת בפאנל בכנס זירו פרוג’קט שהתקיים בוינה. https://www.facebook.com/zeroproject.org/

חדש במכון טראמפ! קופצים לבריכה שלכם!

חדש במכון טראמפ! קופצים לבריכה שלכם!

תשארו במים, אנחנו נבוא אליכם! לאור הביקוש הרב להרצאות וקורסים ברחבי הארץ, פתחנו היום לראשונה, את סדרת ההכשרות למקצועות המים הפריסה ארצית ובהתאמה לבקשת המסגרת! מעוניינים בקורסים אצלכם בבריכה? תבחרו נושא: ** קורסים מתקדמים להידרותרפיסטים 🔹קשר מים- הידרותרפיה ככלי לטיפול באנשים עם אוטיזם 🔹נוגעים במים- הידרותרפיה ככלי לטיפול בקשיים העיבוד […]

צעד ראשון לשינוי גדול! המנהלה של שירותי בריאות כללית סיימו הכשרה של  נגישות השירות הרפואי לאנשים עם מוגבלויות

צעד ראשון לשינוי גדול! המנהלה של שירותי בריאות כללית סיימו הכשרה של נגישות השירות הרפואי לאנשים עם מוגבלויות

התרגשנו ביחד עם המסיימות משירותי בריאות כללית של קורס המנהלה לנגישות השירות הרפואי לאנשים עם מוגבלויות במכון טראמפ בבית איזי שפירא. זהו חלק ראשון בסדרת הכשרות מקיפה של מכון טרמפ בבית איזי שפירא עם קופת חולים כללית. באירוע הסיום כולן שיתפו בדברים שהן למדו ובהסתכלות החדשה שלהם וגם הציגו את […]

0  תגובות