קורס סנוזלן – גישה רב חושית מבוקרת לטיפול

מקור השם סנוזלן בשילוב של שתי מילים בהולנדית: סנופלן (snuffelen) או באנגלית to sniff – לרחרח; ו-דוזלן (doezelen) או באנגלית to doze – לנמנם.

הסנוזלן הינו סביבה רב חושית מבוקרת, שבה אופי הגירויים החושיים ועוצמתם מותאמים במדויק עבור הצרכים הספציפיים של כל אדם. התאמה זו מאפשרת תפקוד מרבי והשגה של מטרות תפקודיות. חדר הסנוזלן מעוצב באופן ייחודי ומצויד באביזרים שונים כגון: עמודי בועות, סיבים מוארים, מזרונים רכים, בריכת כדורים ותאורה רכה. השילוב בין האביזרים השונים מאפשר רגיעה או עוררות באמצעות התאמה של אופי ועוצמת הגירויים החושיים לצרכי המטופל.

יתרונו של החדר מתבטא בריכוז אמצעי גרייה מגוונים, הניתנים להפעלה מבוקרת מבחינת כמות, עוצמה וסוג הגירויים ומאפשרים תנאים מעודדים ליצירת קשר בלתי אמצעי (שפירא, 2002)

מטרת הקורס:

הכשרת צוותי חינוך, טיפול ושיקום לעבודה ולטיפול בחדר על מגוון מטרות תפקודיות. הסנוזלן עונה על הצורך של אנשי מקצוע העובדים עם אוכלוסיות עם מוגבלות המחפשים דרכים להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולמצוא דרך חלופית לטיפול. הקורס מאפשר לסטודנטים ללמוד על החשיבות של סביבה מותאמת וגישת טיפול מאפשרת.

נושאי הקורס:

מערכת החושים וליקויים בעיבוד החושי, השפעת קושי סנסורי על התנהגות האדם, טכניקות מתאימות לטיפול בחדר, מודלים שונים של עבודה בסנוזלן עם אוכלוסיות שונות

מבנה הקורס: קורס פרונטלי, 6 מפגשים  סה”כ 40 ש”א.

תאריך פתיחה : 18 למרץ 2024 

 

הקורס מוכר לגמול לעובדים סוציאליים | לעובדי משרד החינוך- מוכר לשנת שבתון | הכרה לגמול במשרד החינוך- רק במסלול האישי ותלוי אישור הפיקוח

הקורס מוכר לגמול השתלמות ולשנת שבתון

לפרטים נוספים: רסיאלה דרור–  09-7701219  Rasid@beitissie.org.il