סדרת הרצאות להורים לילדים עם מוגבלויות – ניתן להזמין כסדרה או הרצאה בודדת

חוויית ההורות הינה אחד המעברים המשמעותיים  במעגל חייו של אדם. הספרות מקדישה פרק חשוב להתמודדותם של הורים לילדים עם מוגבלויות עם צרכיהם המיוחדים.

בבית איזי שפירא אנו רואים במשפחה כמוקד התערבות ראשוני לשיפור איכות חייו של הילד בעל הצרכים המיוחדים מחד, וכלקוחות ישירים של שירותים מאידך. הורים בכלל והורים לילדים עם צרכים מיוחדים בפרט, עשויים להיתקל בביטויים התנהגותיים מאתגרים מצד ילדיהם המעוררים את הצורך כלים מעשיים מגוונים ועדכניים על מנת להתמודד עימם.

ברוח זו, אנו מעוניינים להציע להורים – סדרה של הרצאות בנושאים מרכזיים המעסיקים הורים המתמודדים עם הורות מיוחדת ומאתגרת זו. במפגשים אלו יוצגו סיבות וגורמים אפשריים לבעיות התנהגות ודרכים מעשיות להתמודדות  עם קשיים אלו.

  • שילוב בקהילה – פנאי וחברה

פעילות פנאי יכולה להוות הפוגה הן לילד והן להורים כמו גם כלי לגיבוש התא המשפחתי. בהרצאה זו נסקור את משאבי הקהילה בהקשר הרלוונטי, קשיים משפחתיים לשילוב ופתרונות מעשיים.

  • שילוב בקהילה – חינוך

שילוב ילד עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך יכול להעניק לילד ולמשפחה אפשרויות והזדמנויות. בהרצאה זו נכיר את עקרונות השילוב מהפן החינוכי והפן המשפטי וכן את אפשרויות השילוב.

  • סבאות

הספרות המקצועית תארה רבות את הולדתו של ילד עם צרכים מיוחדים כהפרה של האיזון המשפחתי וכשרשרת של משברים עבור ההורים. מקום צנוע יחסית ניתן להשלכות הולדתו של ילד עם צרכים מיוחדים על דור הסבים. בהרצאה זו נתוודע למאפייני הסבאות בכלל ומאפייני הסבאות המיוחדת בפרט. נדגיש את מקום ההורים מול הוריהם, הסבים וכן את מידת מעורבות הסבים ומקומם בדאגה ובחיי נכדם עם הצרכים המיוחדים.

*מהרצאת מבוא זו, ניתן לצאת לסדרת מפגשים סדנאיים

  • אחאות

משפחה בה נולד ילד עם צרכים מיוחדים מצריכה היערכות והתמודדות מכל בני המשפחה. ההורות והאחאות שלובות זו בזו באופן בו מתקיימת השפעה הדדית משמעותית ביניהן. השפעת אח עם מוגבלות יכולה להוות מקור לקשיים ומצוקות כמו גם חיובית ומעודדת צמיחה עבור האחים, אינטראקציה עם ההורים משתנה וכן המערכת האחאית לדוגמא באיבוד משמעות הסדר הכרונולוגי: ככל שהאח הצעיר גדל הוא הופך להיות “גדול” ממנו ובוגר ממנו. בהרצאה זו נתמקד באחאות המיוחדת במרחב המשפחתי ובאחאות מיוחדת במרחב החברתי.

  • פסיכיאטריה

בהרצאה זו נתמקד בטיפול התרופתי. הורים רבים מתלבטים האם למלא את הוראות הרפואה הקונבנציונאלית בטיפול התרופתי אל מול המשווקים של התחליפים הטבעיים ואפשרות לאי מתן התרופות.

  • גבולות בהיבט המשפחתי

בהרצאה זו נדגיש את חשיבות האיזון בגבולות ההורים מול הילד עם הצרכים המיוחדים. חלוקת משאבים, הקרבה למען הילד ומחיר ההקרבה, הורה שחוק.

  • דימוי עצמי ודימוי גוף

בהרצאה זו נדון בנושא משמעותי בחיי כולנו: דימוי עצמי ודימוי גוף אל מול נכות ומוגבלות. נסקור את הנושא מול מוגבלויות שונות.

  • גיל ההתבגרות המיוחדת

גיל ההתבגרות מתאפיין בטקסי מעבר ובשינויים גופניים, פסיכולוגיים, קוגניטיביים, חברתיים, תעסוקתיים, מיניים, משפחתיים. בהרצאה זו נסקור את מאפייני גיל זה בכלל ומאפייני גיל ההתבגרות המיוחדת בפרט תוך העלאת דילמות הוריות במעבר מתלות לעצמאות ובתחום התעסוקה.

  • טכנולוגיה מסייעת – שילוב הטאבלטים

הטאבלט הינו כלי נורמטיבי, נגיש, בעל מגוון יישומים העונים על מטרות והתאמות שונות ובעל עלויות נמוכות יחסית. אלו רק חלק מיתרונותיו הרבים ההופכים אותו, יחד עם ידע והכוונה נכונה, לכלי יעיל לפיתוח טכנולוגיות מותאמות אשר יתמכו בהשתלבותם של ילדים ואנשים עם מוגבלות בחיי המשפחה והחברה ומכאן יתרמו לאיכות חייהם.