פיזיותרפיה

מקצוע הפיזיותרפיה הוא מקצוע מדעי אקדמי – מבוסס ידע במהותו.

פיזיותרפיה הוא תחום העוסק באבחון, שיקום ומניעה של בעיות במערכת התנועה.

התחום עוסק בטיפול ובשיפור התפקוד של מערכת השרירים, העצבים והשלד.

במרכז דה-לו לגיל הרך ובבית הספר של בית איזי שפירא, עבודת הפיזיותרפיסטית מתמקדת בעיקר בפיתוח יכולות התנועה של הילדים על מנת לאפשר להם להגיע לעצמאות מרבית ולהשתתפות פעילה בחיי היום-יום.

למידה של מיומנות מוטורית חדשה נעשית בטכניקות שונות תוך שימוש באביזרי עזר שונים, במנחים ובמצבים מגוונים של הגוף. הילד לומד לשלוט בתנועותיו באמצעות תרגול התנועה בטווחים שונים.

המטרה לאפשר לילד לבצע את התנועות אותן מתרגל במינימום מאמץ, כך שתהיינה יעילות מבחינה אנרגטית (לא תדרוש מהילד מאמץ רב מידי) ומהנות. ההתנסות בתנועה באה לחזק את השרירים, לשמור על טווחי התנועה, לשמור על אורך תקין של רקמות רכות, לגרום לקבוצות השרירים לעבוד בסינרגיה.

מושקעת מחשבה רבה בניתוח היציבה של הילד והקשר של היציבה למערכת הנשימה כדי לשפר את התפקוד היום-יומי של הילד ואת איכות חייו. שיפור איכות החיים יכול להתרחש רק אם הילד יתאמן ויתרגל את המיומנויות המוטוריות החדשות לאורך כל היום בגן, בבית הספר ובבית.

במסגרות היום של בית איזי שפירא מתקיימת שותפות מלאה בין ההורים, הצוות החינוכי וצוות מקצועות הבריאות, בבניית תכנית ההתערבות וביישומה.

הטיפולים מתקיימים בחדר פיזיותרפיה, בכיתות הגן, בכיתות בית הספר, בחצר ובסביבה הקרובה למרכז החינוכי.

העבודה כוללת טיפולים פרטניים, קבוצתיים והדרכת הורים.

ציוד ואביזרי עזר

לכל ילד בגן ובבית הספר יש את ציוד עזר שהותאם במיוחד עבורו – כיסא, עמידון, הליכון, סדים, מחוכים רכים ועוד.

צוות הפיזיותרפיה מתאים את הציוד לכל ילש ומלווה את השימוש בציוד במסגרת החינוכית, בבית ובפעילויות שילוב בקהילה.

בחדר הכושר והספורט (ג’ימבורי) של בית איזי שפירא, הילדים הולכים על הליכון חשמלי ומשתמשים במכשירי כושר אחרים על-פי תכנית אישית. בג’ימבורי מתקיימת גם פעילות של הנאה וכיף מתנועה.

ביקורי בית: נערכים לפי הצורך על מנת להתאים ככל הניתן את הבית לצרכי הילד.

קשר עם רופאים

אנו בקשר רב שנים עם המרפאה האורתופדית של פרופ’ וינטראוב בביה”ח דנה לילדים. נערכות מרפאות אותופדיות 3-4 פעמים בשנה. במרפאה נוכחים הפיזיותרפיסטית, ההורה והרופא.

ההחלטות הינן משותפות לגבי צורך סדים, בוטוקס וניתוח.