המרכז עובד במודל טראנסדיספלינרי הרואה את הילד כשלם כייחודי ומיוחד ומאפשר התבוננות בצרכיו ובהתפתחותו ובהתאם קביעת תכנית טיפולית שנקבעת במשותף עם ההורים במפגש הערכה טראנסדיסיפלינרית. המודל מחייב דיאלוג אינטנסיבי בין כל הדיסיפלינות והורים.
המטרות שנקבעו מיושמות בחדרי הטיפול ובשגרת היומיום של הילד בדרך חווייתית, משחקית ובאמצעות שימוש בטכנולוגיה חדשנית.

סל הטיפולים

עפ”י חוק מעונות יום שיקומיים ניתנים במרכזנו לכלל ילדי המעון טיפולים בתחומים הבאים:

התערבויות נוספות ניתנות עפ”י צרכים וכוללות:

במרכזנו מתפתחות לאורך השנים מגוון דרכי התערבות המעודדות השתתפות פעילה של הילד בסביבתו הקרובה ובקהילה.

שימוש באביזרים טכנולוגיים: לאורך השנים התפתחה במרכז עבודה טיפולית המשלבת שימוש בעזרים טכנולוגיים כגון: מחשבים ואייפדים, לצורכי תקשורת, השתתפות ופנאי והתמחות במערכת מיקוד מבט עפ”י צורך….

התאמת ציוד: הצוות המקצועי משקיע מחשבה רבה ויצירתית בהתאמת ציוד שיקומי עבור הילדים, המרכז מצויד בציוד חדש ועדכני המשמש  ומותאם לצרכי הילדים .

קבוצות טיפוליות בגיל הרך– כל ילד נולד לתוך קבוצה קיימת, אנו מאמינים בכוחה של הקבוצה ובעוצמת הביחד. עבודה קבוצתית כבר בגיל הרך עשויה לתרום להתפתחות קשרים חברתיים ומיומנויות חברתיות, לחיקוי ולמידה כמו גם, להגביר את יכולתו של כל  ילד להתמודד עם קשייו ולרכישת ערך עצמי גבוה.

לאורך השנים צברנו ניסיון רב בעבודה קבוצתית עם פעוטות וכיום מתקיימות במרכז לגיל הרך מגוון קבוצות טיפוליות כדוגמת: קבוצות סיפור,  קבוצות מוטוריות, קבוצות משחק , קבוצת חברים, גינון טיפולי, קבוצת טעימות ועוד.

לבניית הקבוצות והפעלתם שותפים אנשי מקצוע מדיסיפלינות שונות.

 

תכניות שילוב– אנו מאמינים בזכות של הילד ומשפחתו להשתתפות בחיי הקהילה ופועלים ליצור הזדמנויות להשתלבות בסביבות שונות. שילובם של הילדים נבחן בהתאם לגילם, צרכיהם ויכולותיהם החברתיות. במרכז לגיל הרך קיימים מספר מודלים של שילוב המאפשרים רמות חשיפה שונות לסביבה הרגילה וביניהם שילוב הפוך ושילוב בקהילת הבית. פירוט בהמשך.