מסגרת הלימודים

המסגרת הלימודית בבית הספר, פועלת בימים א’ עד ו’ וכוללת חמש כיתות לימוד. הכיתות נבנות על פי גיל ובכל כיתה ישנם 8-9 תלמידים. מגיעים אלינו תלמידים מקשת גיאורפית רחבה בהסעות.

בבית הספר אנו עובדות בתוך ההקשר היומיומי והתלמידים לומדים ושותפים למטלות רבות במשך היום.

תלמידי בית הספר נהנים גם מהשירותים הנוספים הקיימים בבית איזי שפירא. הטיפולים הניתנים במרחבים אלה, חוברים לטיפולים הניתנים בכיתות ולתוכנית הלימודים האישית של כל תלמיד, הנקבעת בשיתוף צוות והורים. הפעילויות מתקיימות באופן פרטני או קבוצתי בהתאם למטרת הפעילות ולתל”א. התוכנית שמה דגש על פיתוח מיומנויות חברתיות וקוגניטיביות, תפקודים מוטוריים, יכולת תקשורתית, מיומנויות לעזרה עצמית ופעילויות הנאה ופנאי.

השיעורים בכיתות מתקיימים במסגרת קבוצתית ולאחריה נעשית גם עבודה פרטנית על התוכנית האישית של כל תלמיד. במערכת השיעורים שזורים הנושאים של חינוך לשוני וחינוך מתמטי לאורך כל היום בשילוב התכנים הנלמדים בכיתה. מעבר לכך, נלמדים בבית הספר ארבעה מקצועות ליבה: מקרא, מדעים, ספרות, מולדת ואזרחות. התכנים למקצועות אלו נבחרים על פי רמת הכיתה. תכנית הלימודים מתמקדת בשפה, ייצוג עצמי, אומנות וסל מוטורי נרחב תלמידי בית הספר נדרשים להכין שיעורי בית יחד עם קיום תרגולים  הנעשים  באמצעות עזרי לימוד מגוונים ואמצעי טכנולוגיה מסייעת(אייפד, מחשב, מחברת).

לכל כיתה מערכת שיעורים קבועה אשר לתוכה משתלבים מקצועות הבריאות והטיפולים בתוכם. למשל, זמן ארוחת הבוקר מנוצל לטובת עבודה על מיומנויות של עזרה עצמית הכוללות תרגול לעיסה, נגיסה, אכילה מסודרת סביב שולחן, הוצאת האוכל מהתיק ועוד. התוכנית נבדקת אחת לחצי שנה על ידי כל הצוות ובזמן זה נעשית חשיבה משותפת על המשך או שינוי התכנית.

פעמיים בשנה מקבלים התלמידים תעודות הכוללים הערכה מילולית על הישגיהם

במסגרת בית הספר לחינוך מיוחד באיזי שפירא, מתקיים פרוייקט שילוב חברתי וחינוכי בו מחוייב  בית הספר ליצירת הזדמנויות לאינטראקציה ושיתוף בין התלמידים לבין בני גילם בבתי ספר רגילים. לשם כך מפעיל בית הספר מגוון תוכניות, כגון השתלבות בקהילה ושילוב של תלמידים בבתי ספר בקהילת הבית שלהם.

שעות הלימודים:

7:45 עד 15.30

בית הספר מפעיל מועדונית בין השעות 14.30 עד 17.00 – מתאים לתלמידים המוכרים בשירות לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית או בשירות לשיקום במשרד הרווחה ושיש להם אישור משירותי הרווחה.

המועדונית  פועלת במתכונת שעות פנאי – חוגים והפעלות חווייתיות.

צוות אחר-הצהריים עובד, ברובו, גם בבוקר ומכיר את התלמידים.

למידע נוסף