רבקה (פרידמן) סנה, מורה ועיתונאית במקצועה, אם לבן עם תסמונת דאון, אישה מיוחדת שהשקיעה ומשקיעה ממרצה, מזמנה, מתבונתה ומיכולותיה למען טובת הילד, הנער, והבוגר עם מוגבלותבישראל.

רבקה סנה היא מבין מקימי עמותת ית”ד, ילדי תסמונת דאון, בשנת 1981, נרתמה יחד עם הורים רבים אחרים לשנות את המצב בו הושמו ילדים עם תסמונת דאון במוסדות מרוחקים, פעלה להחזיר רבים מהם לגור בקהילה ונאבקה לשפר את חייהם ולדאוג לשלבם במסגרות החינוכיות המתאימות ובחברה הישראלית הרגילה.

רבקה סנה יזמה את המאבק נגד נטישת תינוקות בעלי תסמונת דאון וראתה במאבק זה ערך חשוב ומרכזי.
כמו כן דאגה להרחבת מעגל המשפחות בארגון ית”ד ולהעמקתו, והביאה למודעות הציבור הרחב את הנושא.

רבקה סנה היא בעלת ניסיון רב בקידום שאילתות, חוקים ובפעילות מול המוסדות כאשר הסיסמה “גם השונה = שווה” ! היא נר לרגליה. בעזרת הארגונים “יתד” ,”אקים” ו”בזכות” ניהלה למעלה מ-30 שנה מאבקים רבים שהביאו להצלחות ממשיות, והיא מבין יוזמי חקיקה של חוק החינוך המיוחד, חוק קצבת ילד נכה, חוק שוויון זכויות של האדם המוגבל ועוד, אשר שינו את חייהם של ילדים עם מוגבלות.

כמפיקה בטלוויזיה הישראלית וכעורכת ומפיקה ברשות השידור, הצליחה רבקה סנה לקדם מאוד את מצבו של הילד עם תסמונת דאון בישראל ולהציגו בחברה שלנו כ”אחד האדם”. היא הביאה לחשיפת הילדים בתקשורת, לחשיפת הקשיים, הסבל וגם לחשיפת ההישגים הנפלאים של רבים מהם, אליהם הגיעו במאמצים גדולים. יחד עם שותפיה הביאה למהפכה ביחסו של הציבור וביחסה של התקשורת.
מאבקה הבלתי נלאה הביא הורים להפסיק להתבייש, להיאבק, להפגין, לכתוב ולשבות במטרה לשפר את חיי ילדיהם.

רבקה סנה הינה חברה בהנהלת ית”ד, חברה בהנהלת אקי”ם ירושלים וחברה בהנהלת בזכות.