• דפנה רביב-כרמי - מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    מטרתה של הנגשה הינה ליצור הכלה מרבית של אנשים עם מוגבלות בחברה ולהבטיח את זכותם לחיות את חייהם בשוויון מלא, בעצמאות ובכבוד, להשתתף ולפעול בכל תחומי החיים.
    סקירה זו שמה לה למטרה לבחון את מהות המושג "נגישות/הנגשה ויזואלית" עבור אנשים עם לקות ראייה/עיוורון וכיצד הוא מיושם הלכה למעשה.

  • נעה ניצן - מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    הוובינר מציג כיצד ניתן להשתמש בפעולות שונות כגון הקלדה, צילום והקראה לצורך הנגשת הלמידה.

     

  • אילנה בניש - מורשית נגישות השירות
    הוובינר עסק בהתאמות נגישות למסמכים דיגיטליים בפורמטים נפוצים כגון Microsoft Word, Adobe PDF ויישומי מיקרוסופט נוספים.

  • דפנה רביב-כרמי – מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    ד"ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    צוות הערכה ממחלקת המחקר והערכה בבית איזי שפירא ליווה את תהליך ההטמעה של אפליקציית "הכל בראש" של חברת Sesame Enable שיזמה ופיתחה אותה וחברת Google שנתנה את הגב הכלכלי לפרויקט. מסמך זה יציג את הלמידה, התובנות והמסקנות מתהליך הערכה של מוצר טכנולוגי בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות.

     

  • יעל אלשטיין - מנהלת המרכז הטכנולוגי, בית איזי שפירא
    כדי לעודד יזמות וחדשנות בתחום הטכנולוגיה המסייעת ולקדם שינוי חברתי משמעותי, מגזרים שונים צריכים לשלב כוחות. במאמר  מתארת יעל אלשטיין את הצורך והיתרון שבשיתוף פעולה חוצה-מגזרי.

     

  • דיינה קפל - דיינה קפל, מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    רחלי בלום - קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    בשל האפשרויות הרבות הטמונות בו, הפך האייפד לכלי המשמש כטכנולוגיה מסייעת לכל דבר עבור אנשים עם מוגבלות והוא מסייע במגוון תחומים. המאמר ממפה את האפשרויות השונות שהאייפד מציע לפי תחומים וצרכים שיקומיים שונים. 

  • שרית טרסר - מרפאה בעיסוק .O.T , M.Sc, דוקטורנטית בחוג לריפוי בעיסוק, אוניברסיטת חיפה
    בוובינר על עולם המציאות המדומה, יתרונותיה של הטכנולוגיה לטיפול התפתחותי וכיצד אפשר להפוך את הווירטואלי לריאלי בחדר הטיפולים.

  • אורית גרינשטיין - מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, המרכז לייעוץ טכנולוגי בית איזי שפירא ופרויקט הנגשת תקשורת עמותת IsrALS
    בוובינר מוצגים פתרונות לשימוש יעיל במאפייני הנגישות ב - iOS 10 באייפד, המבוססים על התאמות במערכת ההפעלה, ונערכת הכרות עם אופן השימוש במתגים במכשיר האייפד ובאפליקציות מתאימות. 

  • רחלי בלום - קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    אורית גרינשטיין - מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, המרכז לייעוץ טכנולוגי בית איזי שפירא ופרויקט הנגשת תקשורת עמותת IsrALS
    במאמר על השפעתה של הטכנולוגיה בכלל, והטכנולוגיה המסייעת בפרט, על קידום יכולותיהם התקשורתיות של
    ילדים ומבוגרים עם מוגבלות פיזית ועל המשמעות של אמצעים אלו בכל הקשור לשילוב בחברה.
    המאמר פורסם לראשונה ב: "שיקום: בטאון עמותת חומש".

  • אלכס גכט

    צוות מכון טראמפ והמרכז לייעוץ טכנולוגי מציגים מפגש מקוון שנערך כחלק מסדרת מפגשים בנושא: "טכנולוגיה ואנשים עם מוגבלות".
    הוובינר העוסק באפשרויות הרבות הגלומות בהדפסות תלת-מימד, מתאר את תהליך  הפיתוח והייצור של ה Colibri המשמש ככלי עזר המופעל באמצעות הפה, משלב הגדרת הצורך ועד להדפסת האביזר במדפסת תלת מימד.

  • הדר זלצר פלאח - סמנכ״ל דגש טכנולוגיה מסייעת
    הוובינר עוסק באפשרויות הרבות שפותחות מערכות מיקוד מבט לילדים ולמבוגרים עם בעיות מוטוריות קשות ומורכבות.


  • יו"ר ומנחה: גב' ג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא
    אירוע צד זה, שנערך במסגרת הכנס השנתי באו"ם של המדינות החתומות על האמנה בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ביוזמת בית איזי שפירא ובשיתוף המשלחת הישראלית לאו"ם, התמקד בחשיבות ובאתגרים בפיתוח רשת תמיכה ממוקדת מוגבלויות. תמיכה שתאפשר ליזמים גישה לידע, מידע , הדרכה ומשאבים בקהילה - באמצעות דיון רב- פנים של מומחים ממגזרים שונים.

  • איריס אדטו-בירן - רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
    עם ההתפתחות הטכנולוגית בעשורים האחרונים, פותחה טכנולוגיה מסייעת  (Assistive Technology) ללמידה, ובה עזרים, תוכנות ואפליקציות שהשימוש בהם מסייע לעקוף קשיי למידה, משפר את ההישגים הלימודיים, ומקדם את תחושת המסוגלות וההצלחה בקרב תלמידים עם לקויות למידה. במפגש זה הדגמה של טכנולוגיה מסייעת ללמידה, ודיון על סוגיות הקשורות בהטמעתה.

  • אורית גרינשטיין - מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, המרכז לייעוץ טכנולוגי בית איזי שפירא ופרויקט הנגשת תקשורת עמותת IsrALS
    צוות מכון טראמפ והמרכז לייעוץ טכנולוגי מציגים מפגש מקוון ראשון בסדרת מפגשים מקוונים (וובינרים) בנושאי טכנולוגיה ואנשים עם מוגבלות. במפגש זה הוצגו פתרונות לייעול השימוש באייפד עבור אנשים עם מוגבלות והודגם אופן השימוש במתגים במכשיר האייפד ובאפליקציות מתאימות.

  • ג'ין יודס – מנכ"לית, בית איזי שפירא הרצאתה באו"ם של ג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא, בכנס בנושא האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות, על טכנולוגיה מסייעת, שיתופי פעולה ומוגבלויות.
  • נעה ניצן - מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    רחלי בלום - המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    איריס אדטו-בירן - רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא

    האייפד לא נוצר בעבור אנשים עם מוגבלות, ודווקא משום כך הוא מוביל לשינוי של ממש באיכות חייהם. בבית איזי שפירא נמצא כי השימוש באייפד מעודד מוטיבציה ומעורבות בהשתתפות במגוון פעילויות בקרב ילדים ובוגרים עם מוגבלות. המאמר מתאר את ההטמעה והשימוש באייפד לצרכי פנאי ומשחק, חינוך ותקשורת, ומציג רשימה של אפליקציות.
    המאמר פורסם לראשונה ב - IJOT - כתב עת ישראלי לריפוי בעיסוק.

  • נעה ניצן - מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    האייפד הוא אמצעי טכנולוגי נורמטיבי והתאמתו לאנשים עם מוגבלויות שונות מקדם את השתתפותם בקהילה, מאפשר להם למצות טוב יותר הזדמנויות בתחומי חיים שונים ומקדם בכך שוויון זכויות.  המאמר מתאר את האפשרויות הרבות הגלומות באייפד ואת המרכז לייעוץ טכנולוגי שקם בבית איזי שפירא בעקבות התובנה כי חשוב לפתח מענים טכנולוגיים לצרכים השונים של ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות ושל משפחותיהם, והניסיון הרב שהצטבר בו בתחום זה.

  • פרופ' קיטי אייס - המרכז לתקשורת תומכת וחלופית, אוניברסיטת פרטוריה, דרום אפריקה
    בעקבות תוכנית העצמה לצעירים בעלי שיתוק מוחין המשתמשים בתת"ח בדרום אפריקה, בה הם לומדים להשתמש באמצעי התקשורת החלופית באופן אפקטיבי, מתארת פרופ' אייס את תהליך העצמה שחווים המשתתפים בתכנית. באמצעות תיאורי מקרה היא מציגה את היחס המורכב הקיים בין היכולת התקשורתית, ההזדמנויות להשתתפות חברתית, חשיבות מערכת התמיכה ופיתוח ההעצמה.

  • נעה ניצן - מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    האייפד הוא אמצעי שיכול לסייע לילדים ולבוגרים שיש להם קשיי תקשורת, קשיים מוטוריים מגוונים או קשיים קוגניטיביים שונים. בעזרת השימוש בו הם יכולים לרכוש מיומנויות אישיות וחברתיות ולהשתלב בקהילה בצורה נורמטיבית, ובכך להתקדם. המאמר מתאר את האייפד ככלי לביטוי עצמי, את השלכות השימוש בו על המשפחה כולה, ואת שימושיו ככלי משלב ומסייע בלמידה ובשעות הפנאי.

  • צוות המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    האייפד הינו אמצעי עזר חשוב לילדים ולהוריהם. במדריך הסברים על ארגון האייפד, אפשרויות השימוש והפונקציות הקיימות בו וכן על הורדת אפליקציות מומלצות. המדריך תורגם לאנגלית ולערבית.

  • צוות המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    IPad מתאים לילדים: עוזר בלמידה, מעודד יוזמה ואינטראקציה חברתית, משפר מיקוד וריכוז, תקשורת ועוד.
    המאמר מציג את מגוון הפעילויות המתבצעות עם iPad  בבית איזי שפירא.